niedziela, 17 listopada 2013

Dom dzienny,dom nocny .

Dom dzienny, dom nocny - Olga Tokarczuk
Wydawnictwo Literackie
Liczba storn 389
Moja pierwsza Książka tej autorki. Pierwsza perełka, ale z pewnością nie ostatnia - będą kolejne. Książka jest dojrzała, smutna i niepowtarzalna. Skłania do dość głębokiej refleksji. Watki są splatane na przemian. Narratorzy różni, a bohaterów nie  da się poznać dogłębnie, opisać, scharakteryzować z każdej perspektywy ani zaszufladkować. Garstka informacji czysto praktycznych. Sen miesza sie z jawą. Fantazja z rzeczywistością,a skutki z przyczynami. Filozoficzna oprawa. Kwestie niebanalne. Problemy moralne. Książką, która czyta się dość dziwnie. Niby trochę ciężko niby przyjemnie. Ogólnie dobrze, ale mieszanka wybuchowa. Książka jest jedną z tych, którą czyta się, ale tylko z pewnym doświadczeniem, bo dla ludzi nieobytych może wydać się nudna i mogą oni się zwyczajnie zrazić.

1 komentarz:

  1. Tokarczuk nie jest zła!
    Mnie w księgarni zainteresowała okładka, a że O.T. nie była mi obca - zaryzykowałam - kupiłam - byłam zadowolona!

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

:*