czwartek, 13 lutego 2014

Hinduska miłosć.

Okładka książki Hinduska miłość
wydawnictwo: Świat Książki
 Liczba stron: 364
Kurcze , nie umiem w żadne logiczny sposób tego wytłumaczyć, ale ciągnie mnie do ... Indii oczywiście. Ludzi, sposoby zachowania język, obyczaje- wszystko jest zupełnie inne. Będąc w bibliotece wcale sie nie zastanawiałam, gdy zobaczyłam książkę o Indiach. łap cap i do reki.
Książka jest oparta na faktach autentycznych. Akcja powieści zaczyna się w 1906 roku kiedy to do Hiszpanii zjeżdżają się na ślub króla wszyscy wazniejsi dostojnicy , a Indie reprezentuje radża Singh. Jest to trzydziestoletni mężczyzna, który poznaje 16-stoletnią hiszpańską tancerkę. Mimo innych żon i całego haremu poślubia on jeszcze jedną żonę, właśnie hiszpankę, świeży powiew z europy. Kobiet zostaje źle przyjęta przez indyjskie władze i inne kobiety swojego męża. Realia Hiszpanii i Indii sie zderzają, a Anita musi podejmować trudne decyzje. Czy wybierze właściwie?
Książka bardzo mi sie podobała. Zawiera autentyczne zdjęcia i mimo iż pisana jest dużo później zawiera opis tamtych czasów, bardzo adekwatny do rzeczywistsi i cała jest pisana na podstawi pamiętnika Anity. Przyjemna \lektura pozwalająca bez wychodzenia z domu przenieść się w realia kultury indyjskiej przed stoma latami.

2 komentarze:

  1. okładkę poznaję z katalogów Świata książki, już wtedy sie na nią napalałam.. ;)

    OdpowiedzUsuń

:*