czwartek, 17 kwietnia 2014

Chłopiec z list Schindlera

Okładka książki Chłopiec z Listy Schindlera
wydawnictwo:Prószyński i -ska
 
liczba stron: 256

Leon, a właściwie Lejb miał niecałe 10 lat, gdy w Polsce, wybuchła II wojna światowa. Holcaust to straszny czas. Naziści w stosunku do żydów byli okropni, ale nie wszyscy.  Oskara Schinder był z pewnością wyjątkiem od tego zachowania wśród nazistów. Swoimi ryzykownym decyzjami, odważnymi pomysłami obronił, uratował przed zagląda około 1200.
Książek o Holocauscie przeczytałam sporo, byłam w Oświęcimiu i trochę się z tematem obyłam. Jednakże za każdym razem jest inaczej nie ma mowy o rutynie, jakimkolwiek przyzwyczajaniu zobojętnieniu.
Książka ciekawa i ze względu na treść i ze względu na formę. Zwyrodnialcem nie jestem, więc nie powiem, że fajnie sie czyta.
***
Motyw kwietniowy to czarno-biała okładka.

1 komentarz:

  1. Muszę ją koniecznie przeczytać. Oglądałam film "Lista Schindlera" i bardzo mi się podobał. Dobrze, ze byli tacy ludzie.

    OdpowiedzUsuń

:*