niedziela, 13 lipca 2014

Powiedz mi kim jestem...




Wydawnictwo Albatros
Okładka książki Powiedz mi, kim jestem


liczba stron: 776
 Czytaniu tej książce towarzyszyła frustracjia i to nie z powodu niskiej jakości książki, ale wręcz przeciwnie. Bardzo wysokiej i chronicznego braku czasu. Inna się praktykuje, to też zamiast wygodnie się rozłożyć i bardzo miło spędzić czas przenosząc się z państwa do państwa w niczym nie zmąconym spokoju pozostało mi urywane czytanie koło dziewiątej, gdy już się człowiek w miarę doprowadził do używalności i zjadł kolacje. Generalnie praktyki są bardzo ciekawe, satysfakcjonujące. Jestem zadowolona. Oprócz nie uniknionego czasowo potrzebność przygotowywania pokoi obsługiwałam duży festiwal Strefa Chwały byłam również  kelnerką, ciekawe doświadczenie, a także sprzedawałam lody. Bardzo inspirująco. Tylko ciekawość co będzie dalej z Amelią nie pozwała w pełni korzystać z uroków.
Do rzeczy Guillermo, jest młodym Hiszpanem, który dostaje pewnego dnia od ciotki propozycję nie do odrzucenia Ma za zdanie zbadać losy swojej prababki. Zgadza się z powątpiewaniem. Szybko natrafia na rodzinę, jej kuzynki, które są już w sędziwym wieku. Kobiety proponują mu pomoc w zamian za to, ze nie wykorzysta on tej pracy do własnych celów. Chronologia wiąże sie też z częstymi podróżami na które już wkrótce brakuje mu pieniędzy. Żywo zaintrygowany zgadza się aby pomogły mu w tym tajemnicze kobiety.I rozpoczyna wędrówek po dość skomplikowanym życiu Amelii. Na początku okazuje się, ze  zostawiła swojego burżuazyjnego męża i synka uciekała z komunistą jak się okazało później agentem.Niepokorna krąbna, szalona, ale czy na pewno. Młody dziennikarz jest coraz bardziej zafascynowany zżyciem kobiety i z coraz większą chęcią odkrywa jej życie podróżując po całym świecie. Z każdym nowym odkryciem zmienia zdanie co do jej osoby. Co o niej sądzi. Gdize zaprowadzą go podróże? Czy odkryje losy swojej prababki?
Koksiaka jest naprawdę dobre. Ma ciekawie wykreowane postacie, zwłaszcza główną bohaterkę. Dobrze, przejrzyście opisane tło historyczne. Wreszcie przy okazji przenosimy się do wielu państw:Anglia, Portugalia, Włochy Hiszpania,  Niemcy, Rosja, Polska i kilka innych. Bardzo intrygująca, trzymająca w napięciu powieść. Podobała mi się;)

2 komentarze:

  1. Czemu mam tak mało czasu na czytanie a tak chciałoby się poczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja to dobrze znam. Praca, dziecko i jak oge poczytać to padam na twarz, albo zarywam noc i potem pada na twarz:-p

    OdpowiedzUsuń

:*