poniedziałek, 1 września 2014

Księga powietrza i cieni

Okładka książki Księga powietrza i cieni


wydawnictwo:Świat Książki


liczba stron;496 
Jake Mishkin-  prawnik i notoryczny kobieciarz, Albert Crosetti maniak dobrego kina, oraz tajemnicza introligatorka Carolyn Rolly. To trzy osoby, które poznajemy w tej intrygującej, bądź co bądź powieści. Inna może się nie poznała, może ma dziwny guts, ale jakoś nigdy Szekspira szczególnie nie kochała. Nie intrygował jej, nie był dla niej wzorem anie wyznacznikiem. Taki Makbet żaden szał, o Romciu i Julce nie wspominając w ogóle, bo to jak dla mnie za bardzo znane, szumne i wyświechtane (że się tak spoufalę z tymi bohaterami). Może nie zostanę zlinczowana przez tych co to Szekspira cenią. Może kiedyś docenię i zacznę kochać wielbić, albo przynajmniej naprawde cenić lubić jego twórczości nie mówię nie. Jako dramat pisarz z tego co czytałam, ja ignorantka nie błyszczy ot co. Schmit jak dla mnie lepszy w tej trudnej sztuce dramatu. Co nie znaczy, ze książka mi się nie podobała. Traktuje, czy nie traktuje o Wiliamie Szekspirze, przynajmniej tym Wiliamie Szekspirze, to podstawowy problem, aczkolwiek jak to w życiu bywa a, na tym blogu tym bardziej nie trudno zauważyć,klucza wam nie zaradzę. bez dygresji, czy tam ðługich wywodów. Ćóz zawsze lubiłam gadać. Konkrety. A więc trójkę głównych bohaterów znam i stwierdzam, ze każda z tych osób jest ciekawą postacią. Któż nie lubi książek? Ja osobiście lubie powąłhać, po szeleścić, wrecz pomacać. Nasi bohaterowie oprócz babiarza prawnika żyją z książek, a dokładnie sprzedawania stary, a i przy okazji drogi wydań. Jaki błysk w oku towarzyszy Carlyn i Albertowi, kiedy to tych dwoje pracujących razem, po tajemniczym pożarze lądują razem przy obrabianiu takich starych książka i bw dodatku znajdują bardzo stary manuskrypt wspominający coś o WIliamie z nazwiskiem bardzo podobnym do Szekspira? Okazuje się, że oprócz pieniedzy i przełomu w nauce manuskruypy mogą warzyć wiele innych rzeczy. Czyjeś życie, czy odkrycie tysiąclecia. Możliwa sława i pieniaðze, kontra porachunki z mafią. Miłość i marzenia kontra przeszłość. To i wiele innych wyborów będą musieli podjąć nasi zwariowani, aczkolwiek bardzo sympatyczni bohaterowie co z tego wyjdzie? sprawdźcie sami:D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:*