sobota, 23 maja 2015

Niezgodna

Okładka książki Niezgodna

wydawnictwo: Amber: 

liczba stron: 352
Wyobrażacie sobie, że świat jest podzielony na frakcje? 5 grup, a każda z nich nazwana jest od dominującej cechy. Kojarzy się trochę z dawnymi czasami, chłopi, szlachta i mieszczaństwo, albo hinduskimi kastami?  To nie do końca tak. Test przynależności może wykazać 2 z pośród 5 frakcji. Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość). Wybór zgodnie z zasadą frakcja ponad pokrewieństwo ma za zadnie nadać reszcie życia tor. Nie można wrócić, zmienić zdania, ci co nie nadają się do wybranej frakcji lądują w bez frakcyjnych żyjących na marginesie. Czarno-białe granice i zadania każdej frakcji tworzą ten świat. Tris jest altruistką i staje przed najważniejszym wyborem w swoim życiu i decyduje się na wstąpienie do nieustraszoności. Bycie dobrym człowiekiem musi zostać wyplenione dla bycia nieustraszoną, czyli walki, bicia i takiej trochę szkoły przetrwania. Czy Beatrice uda się przetrwać w tej frakcji?  W dodatku nie są to spokojne czasy, czy między frakcji, które miały uchronić świat wkradnie się konflikt? Książka jest bardzo podobna do filmu i większość faktów się zgadza.A to właśnie film mnie zainspirował. Fantastyki wielbicielka nie jestem, ale ta książka mi się podoba, a to 1 część.

1 komentarz:

  1. Oglądałam film, bardzo fajny :) W najblizszym czasie chcialabym tez siegnac po ksiazke.

    Tak jak prosiłaś, informuję Ciebie o Rozdziale I. Mam nadzieję, że Ci się spodoba.

    OdpowiedzUsuń

:*