niedziela, 21 czerwca 2015

Absurdy PRl-u

Okładka książki Absurdy PRL-u

liczba stron: 320
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
''Historyczny'', pierwszy, dorosły wpis będzie o historii. Nie z moich czasów tak trochę, ale jednak:) Polska Rzeczpospolita Ludowa to jak dla mnie historia. Urodziłam się już w ''wolnej'' Polsce. Książka napisana jest fajnym stylem i odpowiada na ciekawe pytania które kiedyś zadawali sobie ludzie. Dlaczego brakowało papieru toaletowego? Czemu był kartki  na cukier, mięso buty? Jest tu też trochę o aferach, alkoholu, paradoksach całej tej ''epoki''. Przy Wedlu zachciało mi się czekolady. A Pani Walewskiej i Brutalu aż internety musiałam internety odpalić. Gdyby zamiast tekstu w podręcznikach zaserwowano by nam takie coś, to było by lepiej dla uczniów, bo ostano ze zgrozom odkryłam, że można być w moim wieku i totalnie nic o komunie nie wiedzieć. A te czasy takie inne, orientalne i tworzące dość ciekawą historię jak na mój gust, choć, życie w nich to żadna bajka. Ale historyjki, które opowiada mi tata, czy reszta przy dobrych wiatrach i inni ludzie to jest to co bardzo lubię i może dlatego ta komuna jest dla mnie w pewien sposób bliska:) Książka ciekawa w dwójnasób, albo jako przewodnik po czymś, przy czym nas nie było, albo jako taka podróż sentymentalna. Warto:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:*