wtorek, 24 listopada 2015

Czas pokaże

Okładka książki Czas pokaże

liczba stron: 752
Wydawnictwo: Znak
 Czekałam na premierę tej książki i jeszcze bardziej na to o czym będzie tym razem.
Ta książka jest...  no i tu rozpoczynają się schody.
Bo nie da się jej tak po prostu zaszufladkować.
Julka i Nela to przyjaciółki studiujące psychologię. Nela zakompleksiona perfekcjonistka, niosąca ze sobą ogromną potrzebę dawania siebie innym. I Julka, której dom daleki jest od ideału z apodyktyczną matką, lubiącą dyktować warunki, wiedzącą lepiej. Charakter dziewczyny i ludzi do niej podobnych jest dla mnie zagadką, bo jak tak być wnerwianym denerwowanym i  z uśmiechem na twarzy nic nie mówiąc robić dokładnie to co nam każą. Nie mówić nic, nie odpowiadać na zaczepki. Zrezygnowanie, zmęczenie kłótniami rozumiem, ale taka bierność. Julka jest na posyłki 2 ciotek, matki i całego świata. Trzyma się rutyny, a jedyne co jest naprawdę jej to myśli i marzenia, ale i to się zmienia za sprawą tajemniczych mężczyzn, którzy w życiu dziewczyn wywołają gwałtowne zmiany. Książka to taka ''tykająca  bomba emocjonalna''. Ciężko przynajmniej mi tak przejść do porządku dziennego po tej pełnej zawirowań historii. Ich świat, nie jest przerysowany, przereklamowany, czy przesłodzony, co nie oszukujmy nikogo- zdarza się. Jest realny do szpiku kości, a jednocześnie język książki sprawia, ze bardzo ciężko się oderwać. Natłok zdarzeń, myśli, emocji sprawia, że tak naprawdę odczuwa się napięcie, niepewności, a momentami złość i bezsilność. Każde zdanie jest dopieszczone, Pełno wplecionych mądrości i fragmentów ballad. Zakończenie książki może i trochę przewidziałam, ale nie przyszło by mi do głowy, że będę tak zła na okrężna drogę. Zdecydowanie nie polecam czytać od razu gdy ma się dużo pilnych rzeczy, nie cierpiących zwłoki prac do wykonania. Chyba, ze chce się znaleźć poważny powód do ich nie robienia :)

1 komentarz:

  1. Brzmi zachęcająco, ale stosik na mojej nocnej szafce niestety nie pozwala na zakup kolejnych książek no bo przecież najpierw wypada przeczytać to co mam... ale jakoś czasu i chęci ostatnio brak... :)

    OdpowiedzUsuń

:*