czwartek, 11 lutego 2016

Pan Wołodyjowski


Znalezione obrazy dla zapytania pan wołodyjowski książkaHenryk Sienkiewicz  napisał kilkanaście książek głównie historycznych.  Jest uważany za wybitnego pisarza czego dowodzi to, że dostał nagrodę nobla. Jak na obowiązkowa uczennicę przystało Inna czyta lektury i nie tylko.  No dobra może aż tak bardzo obowiązkowa nie jestem, ale lubię wiedzieć o czym mam rozmawiać z polonistką, zwłaszcza jeśli prezentuje taką postawie jak moja pani od polskiego. Przynajmniej mam się o co denerwować:P Klasyka jest dobra, bo jest klasyką, a ze wszystkich książek Sienkiewicza, które czytałam Pan Wołodyjowski podoba mi się chyba najbardziej. Może dlatego,  że to nie obowiązkowe. Losy pierwszego rycerza Rzeczpospolitej naprawdę są wciągające. Krzysia i Basia to dwie postacie skonstruowane na zasadzie zestawienia przeciwieństw. Dziewczyny trochę przypominały mi Danusię i Jagienkę  z Krzyżaków. Bardziej polubiłam Baśkę. Książka jest wciągająca i uważam, ze w porównaniu z Potopem, akcja jest mniej fantastyczna. Potop nie był zły, dało się go przeczytać, ale historia jak dla mnie jest po prostu zbyt naciągana. Bo tyle niebezpieczeństwo czyhało na Kmicica, a ten zawsze spadał na cztery łapy. Zbyt piękne, żeby było prawdziwe, nawet w książce, choć rozumiem trudne czasy, potrzeba było bajek o dzielnym narodzie, nie mnie to oceniać, bo to nie moje czasy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:*