poniedziałek, 22 lutego 2016

Przewodnik


 

Liczba stron: 386
Wydawnictwo: Wiedza i życie

Przewodnik zawiera mnóstwo ciekawych informacji, które jednocześnie nie są w przesadzonej ilości. Podzielony jest na regiony, które zawierają najciekawsze atrakcje. Całość wzbogacona jest licznymi fotografiami. Oprócz krótkich wzmianek o ciekawszych miejscowościach są też informacje o dużych miastach. każda atrakcja ma tez dane kontaktowe, które pomogą lepiej poznać wybrany zabytek. Wstęp zawiera historie Polski i kalendariom najważniejszych wydarzeń, a także opis parków narodowych, klimatu oraz tradycji ludowych. Można też znaleźć bazę gastronomiczną, noclegową. Na końcu znajduje się indeks, dzięki któremu ławo można znaleźć potrzebną miejscowości. Nie brakuje również map i planów. Poszczególne regiony mają rozrysowany plan i zaznaczone poszczególne atrakcje. Turystyka to moja jak na razie jedna moja oficjalna branża i ten przewodnik przypadł mi do gustu. Częstym błędem jest nudne przedstawienie przerost zdjąć nad treścią lub odwrotnie, a w tym wypadku nie zaobserwowałam niczego takiego. gdyby nie jedne błąd, który zauważyłam byłoby rewelacyjnie. Dokładnie na stronie 165  jest pomyłka co do daty. zamiast 1279 mamy 1208 rok, co biorąc pod uwagę  datę narodzin świętej jest zupełną fikcją. Warto poznać swój kraj, a jeśli nie podróż to chociaż taki przewodnik :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:*