środa, 16 marca 2016

Krystyna córka Lavransa tom 1

Książka, która zaburzyła moje uporządkowane, nudne życie, nazwana przeze mnie pieszczotliwie Krysią.
Wszystko dzieje się bardzo dawno temu, bo w 1306 roku. I wbrew temu co może się kojarzyć z nudnawym, wczesnym, średniowieczem jest zajmująco. Krysia to kobieta z charakterem. Ma jedną młodszą siostrę i kochających rodziców. Jej pozycja jest dobra, ale dziewczyna stroni od utartych schematów. Kształtuje swoje życie, jest odpowiedzialna za swoje wyboru i dąży do szczęścia, nie przejmując się tym co powiedzą inni.Nam może wydawać się to oczywiste, ale czy faktycznie tak jest? Losy kobiety podzielone są na pewne okresy życia. W pierwszym tomie opisane jest jej dzieciństwo i pierwsze bunty. Przyznam, ze nie ma szans na nudę, bo na każdej stornie dużo się dzieje. I Krysia to będzie moja pierwsza ODKURZONA książka. Uwielbiam łazić między regałami biblioteki i wyszukiwać pożółkłe,zapomniane starocie, które zasługują na pamięć.
Książkę Undset można porównać do Filarów Ziemi i ciężko byłoby się zdecydować, co  jest lepsze, przynajmniej mnie.  Polecam Krysię i śledzenie jej wyborów, bo warto:)

2 komentarze:

  1. Nigdy nie słyszałam o tej książce:) ciekawie się zapowiada. Ja też lubię chodzić miedzy półkami w bibliotece i wyszukiwać perełki.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie wiedziałam i nie rozumem jak mogłam wcześniej nie znać tego cudu:) Krysia jest the best :)

      Usuń

:*