środa, 14 grudnia 2016

Księgarenka przy ulicy Wiśniowej

Okładka książki Księgarenka przy ulicy Wiśniowej
liczba stron: 380
 Wydawnictwo; Filia
Każdy zasługuje czasem na wagary. Od obowiązków, problemów, na poprawę nastroju. Idealna byłaby w takiej sytuacji postawa Scarlet z Przeminęło z wiatrem, która po prostu problemy kwitowała stwierdzeniem; ,,Pomyślę o tym później''. Niestety z tym trzeba się urodzić, a dla ludzi którzy jednak nie potrafią się odciąć od takiej sytuacji, a marzą o wagarach mam idealna książkową propozycję.
 Pan Alojzy ma swoje miejsce na ziemi. Śliczną księgarnie na uboczu, w wielkim mieście, w której każdy miłośnik literatury znajdzie coś dla siebie, ale postanawia ją zamknąć. Zanim to jednak zrobi postanawia obdarować wszystkich stałych czytelników książką idealną.
Święta Bożego Narodzenia, Wigilia, to szczególny okres w roku. W Polskiej tradycji to przede wszystkim czas dla rodziny, który powinien być dzielony z innymi, a nie spędzany samotnie. Ludzkie losy różnie się toczą i nie zawsze jest ktoś kto czeka. Każde opowiadane przedstawia kawałek historii człowieka, który w taki czy inny sposób ma zamiar spędzić święta. Książki i święta to magiczne połączenie, które może coś w życiu zmienić i tak dzieje się z bohaterami. Nie będę wdawać się w szczegóły dotyczące życia poszczególnych bohaterów, ale jedno mogę stwierdzić na pewno: ta książka jest niesamowita. Nie mogłam się oderwać, śmiałam się i płakałam, a po skończeniu jeszcze zmagałam się z bezsennością spowodowaną nadmiarem refleksji. Serdecznie polecam zwłaszcza na ten przedświąteczny czas, kiedy człowiek, bardziej docenia innych ludzi, koleje losu.

2 komentarze:

  1. Od razu mi się skojarzyło z ulicą czereśniową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabym mieszkac przy ul. Wisniowej :-) Ladna nazwa

    OdpowiedzUsuń

:*